Problem z kołami po wymianie klocków i tarcz hamulcowych – rozwiązanie

Zdarza się, że po wymianie klocków i tarcz auto wyraźnie ściąga w jedną stronę, bądź też pojawiają się wibracje na kierownicy podczas jazdy. Są to rzadkie przypadki, ale możliwe. Zazwyczaj bierze się to od kół, które po ponownym zamontowaniu są ułożone na innych pozycjach niż dotychczas.

Źródłem problemu są krzywe felgi lub wadliwe opony. Jeżdżąc do tej pory wibracje mogły być niewielkie lub nieodczuwalne, gdyż koła w najgorszym stanie były zamontowane na tyle. Przełożenie ich na przód spowodowało, że bicie znacząco się nasiliło. Mogłoby się zdawać, że skoro jedyne wymienione elementy w samochodzie to klocki i tarcze hamulcowe, to w nich należy doszukiwać się przyczyn niekomfortowego prowadzenia auta, ale nic z tych rzeczy.

Problem jest trudny do wykrycia i leży niestety w kołach. Jedyną możliwością pomocy w tym wypadku jest wyważenie kół z testem drogowym Hunter. Maszyna jest w stanie określić jak idealnie zamontować opony na felgach, a także pokazuje optymalne położenie kół na samochodzie. Operacja ta nie trwa długo i skutecznie niweluje ściąganie samochodu w bok podczas jazdy prosto oraz bicia i drżenia kierownicy / całego auta. Wątpliwej jakości opony z wadami fabrycznymi lub też pokrzywione felgi, to główne przyczyny problemów z wibracjami i złą pracą zawieszenia.

Dzięki wyważenie kół z testem drogowym Warszawa możemy zdiagnozować przyczyny problemu i zminimalizować skutki. W wyjątkowych wypadkach opony lub felgi będą tak wadliwe, że tylko ich wymiana (w przypadku felg możliwe jest jeszcze ich wyprostowanie) wchodzi w grę – niestety nie pomoże wtedy żadne wyważenie i test drogowy Hunter.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *