To oczywiste, że nasze samochody wymagają odpowiedniego traktowania oraz odpowiednio częstego wymieniania elementów eksploatacyjnych, szczególnie tych, od których zależy nasze bezpieczeństwo. Takim elementem oczywiście są klocki hamulcowe, które w używanych na co dzień najczęściej po mieście samochodach powinniśmy wymieniać co około 20-25 tysięcy kilometrów, a w przypadku samochodów pokonujących zwykle autostrady – nawet 50 tysięcy kilometrów. Trzeba jednak wiedzieć, jak wybrać i dopasować kocki do naszego samochodu, aby jak najlepiej spełniały swoje zadanie.
W jaki sposób dobierane są kocki?
Każdy samochód ma specyficzny dla danej marki oraz modelu rodzaj układu hamulcowego – wszystkie inne elementy są podporządkowane właśnie ich charakterystyce. Jeśli mamy zamiar samodzielnie kupić potrzebne elementy w hurtowni motoryzacyjnej, niezbędny będzie numer VIN pojazdu, wedle którego będą dobierane odpowiednie parametry klocków. Najczęściej również można się spotkać z sytuacją, w której marka samochodu poleca czy rekomenduje korzystanie z produktów określonej firmy bądź posiadających odpowiednie, specyficzne oznaczenia.
Jak kupować klocki?
Wymiana klocków np. w Warszawie Białołęce nie musi odbywać się dopiero po przywiezieniu przez klienta odpowiednich materiałów, jednak takie rozwiązanie zawsze jest najlepsze, ponieważ mamy pewność, że nie przepłacamy za części do naszego samochodu. Klocki sprzedawane są zawsze parami składającymi się na przednią albo tylną oś. Nie powinno się wymieniać klocków pojedynczo, najlepiej robić to właśnie kompletami lub całościowo.
A ja się cały czas zastanawiałam, co mi tak piszczy w samochodzie…
Chyba faktycznie lepiej kupić samemu elementy, zamiast później za cokolwiek przepłacać.